آیا سرطان بیضه باعث مرگ می شود؟

درباره سایت
به وب سایت من خوش امدید

آیا سرطان بیضه باعث مرگ می شود؟
بازدید : 291

یکی از سرطان هایی که فقط و فقط مخصوص به آقایان است، سرطان بیضه است. تومور بیضه در مردان سنین 25 تا 47 سالگی شایع ترین تومور است.

سرطان بیضه چیست؟

مثل تمام سرطان‌ها، در اینجا هم رشد غیرطبیعی سلول‌های بیضه را داریم که باعث ایجاد بدخیمی در بیضه می‌شود. تومورهای بیضه نسبتا غیرشایع هستند و فقط 1 تا2 درصد تومورهای بدخیم مردان را تشکیل می‌دهند.

با اینکه این تومورها شیوع زیادی ندارند، ولی به علت گرفتار کردن مردان جوان اهمیت پیدا می‌کنند. به‌طوری‌که تومور بیضه در مردان در سنین 25 تا 34 سالگی، شایع‌ترین تومور است.

سرطان بیضه در سمت راست کمی شایع‌تر از سمت چپ است و در‌1‌‌تا2درصد موارد دوطرفه است.‌ از هر 250 مرد تقریبا 1 نفر به آن مبتلا می شوند و به همین دلیل بسیار با اهمیت است.

سرطان بیضه (Testicular Cancer) اگر به‌موقع تشخیص داده نشود، به‌سرعت در بدن پخش می‌شود.

این بیماری بندرت قبل از 15 سالگی دیده می‌شود، ولی انواعی از سرطان بیضه وجود دارند که حتی در شیرخواران نیز دیده می‌شوند. خوشبختانه سرطان بیضه از جمله سرطان‌های است که درمان‌های مؤثر برای آن وجود دارد.

اگر به‌موقع تشخیص داده شود و درمان صحیح انجام شود، تا 90 درصد موارد را می‌توان با موفقیت درمان کرد. حتی در مواردی که سرطان بیضه به سایر نقاط بدن دست‌اندازی کرده است، تا 80 درصد موارد قابل‌درمان است.

شایع‌ترین علامت سرطان بیضه وجود یک توده بدون درد در داخل نسج بیضه می‌باشد، مثلاً بیمار یک توده سفتی به‌اندازه فندق در داخل نسج بیضه لمس می‌کند.

تقریباً 99 درصد توده‌های سفت در داخل نسج بیضه سرطان هستند، بنابراین هر توده داخل نسج بیضه سرطان است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

بیمار نباید به علت خجالت کشیدن، از مراجعه به پزشک خودداری نماید. به‌تمامی مردان توصیه می‌شود که هرچند یک‌بار بیضه‌های خود را به‌دقت لمس کنند و در صورت مشاهده‌ی هرگونه توده در داخل نسج بیضه بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

این بخصوص در افرادی صدق می‌کند که دارای عوامل خطرساز برای سرطان بیضه هستند.

 

ادامه مطللب
نویسنده :
تاریخ : پنج شنبه 2 مرداد 1399 ساعت : 2:54
 کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید